Що таке дистанційний курс?
Дистанційний
курс (ДК) можна назвати путівником у навчальній дисципліні. Дистанційний курс –
це аналог навчально-методичного посібника для студентів, які навчаються за
традиційними заочною і екстерною формами. Створення ДК є складним процесом.
Такий курс вимагає більшої гнучкості порівняно з традиційним курсом,
детальнішої розробки (кращого пояснення і включення вправ). Існують різні
підходи до структури дистанційного курсу. Обов’язковими елементами у структурі
дистанційного курсу є:
–
“Передмова” – відкрита для всіх бажаючих інформаційна сторінка курсу;
– “Автори
курсу” – відкрита для всіх бажаючих;
–
“Тьютори” – відкрита для всіх бажаючих;
– “Новини
курсу” – відкрита для всіх бажаючих;
–
“Програма курсу” – відкривається лише для слухачів курсу, які допущені до
навчання;
– “Головна
сторінка тижневого заняття” (типова для всіх розділів) – відкривається лише для
слухачів курсу, які допущені до навчання;
Перша
сторінка – це домашня сторінка, на якій є методичний блок, організаційний блок,
вихід на групу, у системи чат і форум.
Методичний
блок містить у собі:
Вступ.
Дається стисла характеристика курсу, зазначається, для кого він передбачається,
що необхідно знати та вміти для успішного засвоєння, розклад, умови реєстрації.
Тематика.
ДК складається з окремих тем. Тема є завершеною навчальною одиницею, яка включає
в себе, крім теоретичного матеріалу, практичні роботи, семінари, джерела
літератури (законодавчі документи, законодавча база “Ліга” тощо), а також
контроль (вхідний, самоконтроль, вихідний).
Кожна
окрема тема ще структурована за рівнями:
І рівень:
– тема та
мета її вивчення;
–
актуальність теми;
– основні
поняття теми, ключові слова;
– план
теми.
ІІ рівень:
– зміст
ключових слів;
– зміст
основних понять;
–
структурно-логічна схема теми;
– схема
взаємозв’язків між окремими елементами теми;
– зв’язок
із попередніми “базовими” знаннями.
ІІІ
рівень:
– повний
текст теми;
–
термінологічний словник;
–
література та законодавчі документи (повний текст або посилання на законодавчу
базу “Ліга”);
– таблиці,
малюнки тощо.
ЛІТЕРАТУРА
1.
Кухаренко В.М., Рибалко О.В., Сиротенко Н.Г. Дистанційне навчання: Умови
застосування. Дистанційний курс: Навч. посіб. / За ред. В.М. Кухаренко. – 3-те
вид. – Х: НТУ “ХПІ”, “Торсінг”, 2002. – 320 с.
2.
Товажнянський Л.Л., Кравець В.О., Кухаренко В.М. Дистанційне навчання в
Національному технічному університеті “ХПІ” // Вісник академії дистанційної
освіти № 1. – 2003. – С. 28–31.
Комментариев нет:
Отправить комментарий